De bus van Can Tho naar Chau Doc

8 juni 2016 - Chau Doc, Vietnam

Onze volgende etappe was van Can Tho naar Chau Doc. We hadden een express bus geboekt voor 4,50. We werden wederom met een minibus opgehaald aan het hotel die op verschillende plaatsen in Can Tho passagiers ophaalde. Toen we het busstation bereikte moest ik het kaartje betalen. Ik had echter niet veel dong meer en had geld moeten halen en ik kon ook niet met euro's of mastercard betalen. Uiteindelijk heeft iemand euro's gewisseld en konden we op de bus. Deze busreis was een minder aangename reis. De bus zat vol met Vietnamezen en er stond een video met Vietnamese schlagermuziek op, volume op 10! Verschrikkelijk!!! Ook had de chauffeur zijn hand continue op de claxon en toeterde elke 5 seconden met afschuwelijk schril geluid. Het was een marteling. In de bus zaten ook nog 3 backpackers waarmee we wat contact hadden. Ze vertelde mooie avonturen. Ik had eigenlijk nog een lange busreis gepland maar heb meteen besloten deze te vervangen door een vliegreis.

In Chau Doc aangekomen werden we weer in een minibus gezet samen met de backpackers die toevallig in hetzelfde hotel verbleven. De hele reis was verschrikkelijk, maar had slechts 4,50 gekost voor 4 uur marteling over 100 km, maar wel met wifi en Vietnamese cultuur. Ook inclusief ophalen en wegbrengen met minibus

Het hotel bleek zeer netjes en modern, maar niet echt gezellig. We zijn 's avonds in Chau Doc wat gaan eten in een iets beter, Vietnamees restaurantje. Eigenlijk meer een mobiele keuken met wat terrasstoelen en tafels, maar ja. Ik had een red tilapia en Marie France 3 hele grote Gamba's. Het was overheerlijk. Zo'n Tilapia wordt bij ons alleen als filet gegeten en heeft een wat rare graten structuur, maar hij was echt lekker met een heerlijke saus. Het bestellen was wel wat lastig want hier sprak men geen woord Engels. Ook waren de porties hier ook wat klein. We hebben op straat nog een broodje met gefrituurde balletjes gegeten en een suikerriet drankje gedronken. Terug naar het hotel waar we konden skypen met Maité. Terwijl we weg waren was er namelijk een natuurramp met overstromingen in Sint Pieters Leeuw geweest, met rampenplan en heel veel water. Omdat wij heel veel dak hebben kon het riool alles niet aan en stroomde het water vanaf onze binnenkoer het huis in. Zijn we eens weg en dan gebeurd zoiets.

De volgende morgen moesten we al vroeg op voor ontbijt en de boot naar Phnom Phen in Cambodja.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade