Bangkok

23 juni 2016 - Bangkok, Thailand

S Middags zijn we met de trein Van Hua Hin naar Bangkok gereden waar we 's avonds aankwamen. We hadden een modern maar eenvoudig hotel genomen op 100 meter van het Centraal station. Een ideale uitvalsbasis om Bangkok aan te doen. Dicht bij Chinatown, Metro voor de deur en een leger van Tuk tuk's en taxi's om je voor een klein bedrag ergens heen te brengen. Tip voor wie Bangkok doet. Tuk tuks dringen zich erg op en de prijzen variëren enorm. Als je instapt zonder een prijs af te spreken betaal je de hoofdprijs. Taxi's rijden op de meter en zijn meestal goedkoper en heerlijk koel. Een paar tuk tukritjes mag je echter niet missen.

We hebben de eerste dag in Bangkok vooral de gouden tempels van Wat Po en omgeving bezocht. Eerst met een tuk tuk naar de rivier en dan met de longboot voor 32 cent naar de gouden tempels. De tuk tuk chauffeur probeerde ons nog af te zetten bij een commerciële pier waar we een rondvaart konden maken voor 50,00 euro, maar we hebben ons een pier verder laten afzetten.

De tempels van Wat Po zijn zeer indrukwekkend en oogverblindend mooi. Na de tempels zijn we naar de Whole sale Market van Chinatown gegaan. Een enorme wijk met waarzinnig veel stalletjes. Hier kopen al de kraampjes in de rest van de stad hun spulletjes. Hier geldt: 1 stuk normale prijs, koop 3 en je hebt ca 30% korting. Hier wat souvenirs en cadeautjes gekocht. Tegen de avond zijn we naar het Asiatique gegaan, een vrij nieuw, zeer commerciële nachtmarkt aan de rivier met restaurantjes. Leuk om te zien. Alles is wel duurder dan in de rest van Bangkok. We heerlijk gegeten in een van de restaurants.

De volgende dag stond in het teken van shopping, shopping en shopping. Bangkok is een waar shoppingparadijs. Van heel goedkoop tot heel duur. Elke straat staat vol met kraampjes en je kunt er alles krijgen. We zijn geëindigd in het MBK, het grootste shoppingcentre van Bangkok. Hier zijn tienduizenden kleine winkeltjes en kraampjes die kleding, horloges, gsm's en al het andere verkopen dat je wenst. Heel veel mooie spullen gekocht voor de kids en mensen die onze kinderen en dieren hebben opgevangen.

's Avonds naar het hotel onze koffers opgehaald en naar het vliegveld. Ik schrijf dit verhaal in het vliegtuig en we landen over 47 minuten. We zien jullie allemaal rap weer terug.