Hua Hin

22 juni 2016 - Hua Hin, Thailand

Hua Hin

Vanaf Chumphon hebben we de bus genomen naar Hua Hin. We hadden gehoopt dat de bus ons halverwege eruit zou laten bij Prachua Khiri khan omdat we die streek graag eens wilde bezoeken. Het bleek echter onmogelijk ons uit de bus te laten en daarom zijn we maar doorgereden naar Hua Hin. Dit is samen met Pattaya de badplaats voor de rijkere in Bangkok. Echter met een groot verschil. De Koninklijke Thaise familie woont hier en het is dus erg mondain, rustig, netjes en geen sexvertier.

Hua Hin is ook de meest geliefde plaats voor westerse pensionado's om te wonen. Hua Hin is ons enorm meegevallen. Een mooie schone, redelijke ontwikkelde badplaats met mooie stranden en een hele leuke nachtmarkt, waar we de avond hebben doorgebracht. We kwamen in een cafeetje terecht waar een uitstekende gitarist speelde. Onder ander nummers van Eric Clapton en anderen uit die tijd. Dat bijgevoegd dat het happy hour was en de cocktails zeer betaalbaar waren deed ons nog even blijven. De volgende morgen maar weer eens een klein motorscootertje gehuurd om de omgeving te verkennen.  We kwamen op het strand waar je kon paardrijden. Vorig jaar hebben we ook in Gambia gezien dat je kon paardrijden op scharminkels, maar dit was iets heel anders. Het waren ook kleine paarden, maar uitstekend verzorgd. We gingen verder op de scooter. Langs het strand en later de bergen in. Ondanks dat het een vrij modern scootertje was reed hij niet 100% en ook hier waren de bergen redelijk stijl en kon de scooter ons op het steilste stuk niet omhoog krijgen. Marie France heeft de laatste meters moeten lopen.

In deze bergen/heuvels waren heel veel bungalowparken en villawijken met prachtige villatjes met zwembad. De meeste waren bewaakt en je mocht er niet in, maar eentje was open en zo kwamen we bij een zeer vriendelijk Schots echtpaar van onze leeftijd. Ze hadden de villa 10 jaar geleden gekocht en kwamen regelmatig hier en wilden na hun pensioen de winters hier doorbrengen. Ze hadden het meer dan uitstekend naar hun zin daar. Geen slecht idee.

1. Tiny en jan arents:
    27 juni 2016
    Hoi rob en marie fanse,
    zo te zien een geweldige vakantie.
    Leuk om zo met jullie mee te mogen genieten.
    nog fijne dagen .
    Gr jan en tiny