De binnenstad van Bangkok

14 juni 2011 - Bangkok, Thailand

De binnenstad van Bangkok

We zitten nu in de taxi van het hotel naar de luchthaven voor onze vlucht naar Maleisië. Ik heb nog een paar stukjes te schrijven over de afgelopen 2 dagen en daar heb ik nu en straks in het vliegtuig de tijd voor. Ik zal de stukjes in aparte onderwerpen opdelen.

Na aankomst i n het hotel zijn we de binnenstad van Bangkok ingegaan. We vroegen de weg aan de receptie om te gaan shoppen (Marie-France haar grootste hobby). Eerst met het bootje naar het station van de Skytrain en daarna naar het Siamcentre. Daar aangekomen bleek dit een super modern shoppingcentre. Dat hadden we niet bedoeld, we zochten juist kleine winkeltjes en marktkramen. Na enige omzwervingen hebben we dit ook gevonden. In de oude binnenstad bij het redlight district. Daar was een hele leuke nachtmarkt met veel kleding, nep-rolexen, beeldjes en allerlei snuisterijen. Aangezien we met lege koffers hier gekomen waren hebben we hier het een en ander aan kleding gekocht. Erg leuk en heel betaalbaar, maar je moet wel enorm afbieden. Een mooie trackingbroek van 1600 baht (35 euro) voor 250 baht (6 euro), een mooie zilveren ketting set van 3800 baht voor 700 baht enzovoort. De truc is duidelijk laten blijken wat je laagste prijs is, accepteren ze die niet, dan weglopen. 50% kans dat ze je dan achterna komen en de prijs toch accepteren. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Turkije blijven ze niet enorm aandringen om een hogere prijs te krijgen.

De nachtmarkt is gelegen aan het gebied met de nachtclubs en stripbars. In de rest van Bangkok zie je de prostitutie niet, maar hier wel. Irritant zijn de mannetjes die ons aanspreken met pingpong show, sexshows enz. Er lopen hier veel hele mooie, maar ook hele jonge (18-20 jaar) schaars geklede meisjes. Ze zien er zo onschuldig en kwetsbaar uit. Het hoort helaas bij Thailand, maar behalve in dit gebied en in de beruchte straten van Pataya kom hiermee je als gewone reiziger niet of nauwelijks mee in aanraking.

Thai leven en eten in Bangkok op straat. Er zijn enorm veel eetstandjes en straatrestaurants. We hebben in een van de betere (schoon en het zag er zo lekker uit) gegeten. Een bord met rijst en 2 gerechten naar keuze. Marie-France had een vis in saus en kip in groene curry en ik had kip in rode curry met een bleke groente en gehakt in groene pepers. Kost 35 baht (80 cent) per bord. Het was heerlijk en uitstekend, veel beter dan in een barterras waar we eerder gegeten hebben. Er zijn veel van die straatkraampjes waar we niet durven te eten, maar dit zag er gewoon heel goed uit!

Er zijn hier ook veel kraampjes met smoothies: een paar grote stukken fruit naar keuze, wat suikersiroop, room en veel ijs worden fijn gemalen. Kost 30 baht en is heerlijk. Een echte aanrader!

In hetzelfde gebied van de nachtmarkt heb ik ook geld gewisseld. Je krijgt hier 2-3% baht voor je euro’s dan op de luchthaven of bij grote banken.

In onze speurtocht naar een camera en een lens werden we doorverwezen naar het MBK centre. Dit is een groot shoppingcentre, maar dan op z’n Thais. Heel veel kleinere winkeltjes in een winkelcentrum. De prijzen zijn hier uitstekend en de keuze is overweldigend. Je kunt hier net zo afbieden als elders in Bangkok (gaat alleen niet in grotere moderne winkels). Ik heb er een originelen Canon zoomlens gekocht voor de helft van de prijs als thuis. Dit MBK is de moeite waard voor vrouwen die graag shoppen! Het is gelegen tegenover het grote Siamcentre dat meer voor duurdere merkkleding en dergelijke is. Onder in het Siamcentre is een enorm foodcentre. Heel , heel veel kleinere aanbieders van allerhande menu’s, eten, ijs, koek enz. enz. Voor wie niet op straat wil eten is dit een hele goede gelegenheid. Prijzen van 50 tot 120 baht voor een uitstekende maaltijd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Arjen:
    15 juni 2011
    Hoi Rob!

Ik kijk uit naar jullie bezoek aan ons! Let erg goed op met dingen die je koopt. Het kan origineel lijken, maar hoeft het niet te zijn. Het kan ook nog zijn dat je dingen koopt die de fabriek via de achterdeur verlaten hebben. Dan is het wel "Echt" maar kan je wel makkelijk voor heling opgepakt worden.

Groeten, Arjen
  2. fedje:
    29 juli 2011
    Heel leuk om te lezen wat jullie hebben gedaan! Ik neem de tips mee naar Thailand. Thanks!