Aangekomen in Bangkok

13 juni 2011 - Marriot Spa & Resort, Thailand

Aangekomen in Bangkok

Als u dit leest zijn we aangekomen in Bangkok. Ik schrijf dit bericht in het vliegtuig, een uurtje voordat we in Bangkok aankomen. We hebben een zeer aangename reis gehad. Gevlogen met Egyptair.

Ik had een mooie aanbieding gevonden op internet, retourtje Bangkok voor € 550,00, inclusief alle kosten en taxen. Met Egyptair dus, Ik heb wel eerst even gegoogled op “ervaringen met Egyptair” want ik wilde natuurlijk niet met een onbetrouwbare maatschappij vliegen. De recensies waren echter lovend, dus geboekt in januari. Toen de revolutie in Egypte in maart uitbrak kneep ik hem nog wel even, want alle vluchten met Egyptair werden een weekje geannuleerd.

Hortense en Alain hebben ons gisteren naar Zaventem gebracht (thxJ). Zoals ik al eerder schreef hebben we slechts 2 kleinere rolkoffers die de maximale maat van boordbagage hebben. Dit maakt reizen echt plezierig.

De vlucht van Zaventem naar Cairo duurde 4 uur met een kleiner toestel. Opvallend was dat we veel beenruimte hadden (we zijn beiden best groot). Na 2 uurtjes wachttijd stapten we om 22.30 Egyptische tijd in een zeer groot en modern vliegtuig, ook nu weer met veel beenruimte. Het vliegtuig was slechts voor 30% gevuld. De stewards gaven meteen aan dat we best van de lege rijen gebruik mochten maken zodat iedereen een hele rij voor zich alleen had. Elke passagier had zo zijn eigen bed. Ideaal omdat we juist de lange vlucht in de nacht maakten. We kregen net als in het eerste gedeelte van de reis een warme Egyptische maaltijd: rijst met kip en groente. Het was natuurlijk een magnetronmaaltijd, maar het smaakte uitstekend. Een beetje jammer was dat we 2 keer dezelfde maaltijd kregen. Na de warme maaltijd konden we languit op de rij stoelen slapen. We zijn wel een paar keertjes wakker geweest, maar hebben toch prima kunnen slapen. Een uur voor aankomst, waren we goed wakker. We kregen van een stewardess een heerlijk warm vochtig doekje ter verfrissing.

Zojuist kregen ons ontbijt: gebakken aardappeltjes, een omelet met champignons, een stukje paprika en een worstje, daarbij nog 2 croissants met confituur en brie en een plak cake. Smaakt uitstekend, maar hoe ik dit alles moet opeten na 2 warme maaltijden is me een raadsel. Ik ben best een grote eter, maar dit is ietsje te veel.

Al met al hebben we een zeer aangename vlucht gehad die snel slapend voorbij was. Een dikke 9 voor Egyptair!

Overigens kiezen veel mensen het liefst voor een rechtstreekse vlucht, persoonlijk heb ik juist liever een vlucht met overstap. Dat breekt de vlucht mooi. In plaats van 12 uur in een vliegtuig hebben we nu 4 en 8 uur gevlogen en hebben onze benen lekker tussendoor kunnen strekken. Het enige minpuntje was de bewegwijzering op het vliegveld van Cairo, maar we werden vriendelijk de weg gewezen.

We zijn binnengekomen in het Marriot Spa & Resort. Het is het mooiste hotel van Bangkok: http://www.marriott.com/hotels/travel/bkkth-bangkok-marriott-resort-and-spa/ via internet kun je dit hotel met wat zoeken nog betaalbaar boeken. Het is echt een aanrader!

1. Fred en Rie:
    13 juni 2011
    Wat is dit leuk.Fijn dat jullie zo,n goeie reis hebben gehad.is het nu vroeg in de morgen? hebben jullie de hele dag nog voor je heerlijk .veel plezier, en de groetjes van ons.
  2. MEERAN ROOZE:
    14 juni 2011
    Hallo Marie-France en Rob ,

Ben blij om te horen dat alles goed gaat !! Gelukkig viel het reizen wat mee , maar ik heb eens naar jullie hotel gezien en zie dat jullie fantastisch mooi zitten en rust maar eens goed uit ( beiden dik en dun verdiend ) . Geniet er vollop van en zal jullie elke dag opvolgen . In dit mooie hotel zal het zeker wel lukken .
    Groetjes van Kiran en mij
  3. Chadia:
    14 juni 2011
    Hoi,

Jullie zijn echte avonturiers! Zaaalig, zo reizen met niet te veel bagage, zo moet dat hé en zonder kleine kids is dit best te doen.
    Geniet van jullie prachtige reis en tot volgs...
  4. hortense basteleus:
    15 juni 2011
    hé jullie beide
    hier met de beesteboel alles ok
    we denken alledagen aan jullie en volgen jullie elke dag langs deze weg
    kusjes