Het beste ontbijt ever!

15 juni 2011 - Penang George Town, Maleisië

We reizen niet met een enorm budget, maar toch hebben we ons de eerste dagen van de reis verwend met 2 nachten in het Marriott Spa & Resort in Bangkok, ik schreef hier al eerder over. Een van de reden dat ik hier wilde verblijven is het ontbijt. Hier krijg je het beste ontbijt dat ik ooit ergens op de wereld heb genoten.

Het is een zeer uitgebreid buffet met echt het beste van de hele wereld:

Uit Thailand: rijst, rijstnoodles, bao pao, heerlijke soep, sateh;

Uit China, Dim Sum (kleine gestoomde hapjes), Peking eend, een rijstsoep;

Uit Japan, sushi, tapanyaki kip;

Uit de VS: Virginia ham, pancakes (kleine dikke), cupcakes, muffins;

Uit de UK: breadpudding met verse vanillesaus (heerlijk!!!) crumbled pie, pastry en alle ingrediënten voor een full English breakfast;

Uit Frankrijk: croissants, crêpes, brie

Uit België: Wafels

En nog veel meer: uitgebreid saladebuffet, verse fruitsappen (waaronder verse guavesap – mmmm), vele soorten fruit, 20 soorten boord, muesli tafel, 3 soorten melk, vele soorten thee, smoothies, 5 verschillende soorten ei-bereidingen, kaasassortiment en worst en vleeswaren en verse honing die uit een honingraat druipt.

Alles vers klaargemaakt of ter plekke bereid.

Ik ben waarschijnlijk nog veel vergeten. Elders op ons reislog heb ik een video van dit ontbijtbuffet geplaatst. Kijk en verbaas u! De video wordt nu geupload, maar het kan enige uren duren voordat hij zichtbaar is.

Het grote probleem bij dit ontbijt is natuurlijk dat je alles wilt proeven en zoveel kun je gewoon niet eten. In dit hotel moet je ook maar een paar dagen blijven, want ander groei je gewoon helemaal dicht. Wat ik verbazingwekkend vind is dat je hier mensen ziet lopen die dus gewoon een ontbijt met brood en vleeswaren nemen of Engelsen die hier gewoon hun eigen vertrouwde English breakfast nemen.

’s Avonds is er een vergelijkbaar barbequebuffet. Dit kost ca 30 euro en ik vind het zonde om hiervan gebruik te maken omdat je elders in Bangkok ook heerlijk kunt eten voor veel minder geld.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tiny en jan arents:
    16 juni 2011
    Hoi Luitjes,

We hebben de reisblog doorgestuurd gekregen van je vader dus kunnen wij ook meegenieten.
    Het lijkt ons erg mooi daar zoals je het beschrijf.
    Ik [Tiny]heb gister de poezen bewonderd leuk hoor het gaat goed met ze.
    Nog een fijne vakantie gr Jan en Tiny