De 2 vliegvelden van Bangkok

12 juni 2016 - Bangkok, Thailand

Het is alweer enkele dagen geleden dat ik geschreven heb. Ik schrijf meestal als we op een boot of vliegtuig zitten en dat is nu ook het geval. We zitten op de veerboot van Koh Samui naar Koh Tao.

Er zijn in Bangkok dus 2 vliegvelden: het nieuwe vliegveld van Bangkok (voor internationale vluchten) en het oude Don Mueng (tegenwoordig voor binnenlandse vluchten) en die liggen een heel eind uit elkaar. Volgens de website zou er een gratis expresbus zijn tussen de vliegvelden.

We kwamen al pas op 2230 aan op Bangkok International en waren al moe. We hadden ons hotel geboekt bij Don Mueng omdat we de volgende morgen vroeg zouden verder vliegen.

Wij werden, door wederom onverstaanbaar Engels sprekende medewerkers naar een plek gestuurd met Shuttle bus. Daar lang gewacht en ja hoor, een gratis bus. Wij mee, geen Thai die er Engels sprak... Kwamen we op de busterminal terecht. Daar was inderdaad wel een bus die naar Don Mueng ging, de 554. Daar moesten we dus op wachten, maar die kwam pas op 2400. Om 0015 was die er dus. Er gingen nog vrij veel Thai mee. Bus was vol. Bleek het een gewone lijnbus te zijn die met 25 stops naar het andere vliegveld reed en dat duurde dus meer dan een uur. Pffff... Gelukkig kon ik op de gps van de gsm de route volgen en wist ik dat we in ieder geval wel de goede kant op gingen.

Om 01.15 kwamen we aan op een bushalte vlak voor het vliegveld. We moesten echter naar het hotel, dat op korte afstand lag, maar we wisten niet 100% zeker waar en die hele buurt is een bouwput. Dus wij maar een taxi genomen....... Dat zou sneller gaan. De taxichauffeur sprak weer eens geen Engels dus ik op mijn telefoon het hotel met adres laten zien: Phoom house! Taxichauffeur: Phou houw yeah yeah. Hij reed weg, volgens mijn gps in verkeerde richting, maar door de bouwput moet iedereen er omrijden. Na 8 minuten kwamen bij een hotel: Groot bord Poolhouse. Taxichauffeur: Phou houw, met grote smile. No, no Phoom house..... OK.. we reden weer weg. 4 minuten verder .. ander hotel. Weer met bord Pool house. .... Taxichauffeur: Phou houw. Ik heb hem toe met mijn GPS maar naar het goede hotel geleidt.

Het hotel had maar 2 sterren, maar eigenlijk goede reviews op internet. Het was echter een bizar hotel. Onder een golfplaten dak had men met stenen muren kleine kamertjes gebouwd met een bed en kleine badkamer. Niet vies, maar ook niet echt proper. Bizar  ... In de gangen keek je omhoog naar de golfplaten en in de kamer was het een gewone kamer. Het was echter voor ons prima. Het was ondertussen 0200 en we moesten om 0800 op het vliegveld zijn. De volgende morgen bleek het hotel op 400 meter van het vliegveld te liggen en op 300 meter van de bushalte waar we 's nacht aangekomen waren.