Voorbereidingen - Met een lege koffer op reis

9 juni 2011 - Sint-Pieters-Leeuw, België

Nog 3 dagen te gaan voordat we gaan. Het is enorm spannend. Ik heb zoveel mogelijk voorbereid zodat we een idee hebben waar we heen kunnen gaan.

We slikken nu al een kleine week vitamine b1 om ons bloed onaantrekkelijk te maken voor muggen.

Het is wel raar: Normaal moeten we een hele koffer vol pakken. Nu is het enige dat we meennemen: filmcamera, fotocamera, mini laptop (om jullie verslag te kunnen doen), reismedicijnen en wat kleren voor de eerste dagen. De rest kopen we daar. We gaan dus met bijna lege koffers weg. Dat is iets wat ik van mijn vorige trip naar Thailand had geleerd. Je kunt er zo veel leuke dingen kopen tegen hele lage prijzen. Zo help je daar de mensen ook nog eens.

We hebben speciaal 2 stuks 30 liter lichte rolkoffers gekocht die exact de maten van boordbagage hebben zodat we in het eerste gedeelte van de reis geen bagage hoeven in en uit te checken. Het is voor Marie-France een hele rare gedachte, met zo'n klein koffertje op reis gaan. Maar een revaren reiziger weet: Travel light and fast!